National parks; sequoia en Yosemite - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Tim America - WaarBenJij.nu National parks; sequoia en Yosemite - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Tim America - WaarBenJij.nu

National parks; sequoia en Yosemite

Door: timamerica

Blijf op de hoogte en volg Tim

24 September 2011 | Verenigde Staten, Grand Canyon

22-9 high sierra

Vandaag op pad naar 2e nationale park: Sequoia. Dus even onze pas omgezet naar eentje waarmee we alle nationale parken in kunnen. Dit is het park met de mammoet-bomen, de grootste organismen op aarde. Het deel van sequoia park met deze reuzen heet dan ook Giant park.  De grootste boom is de  general Sherman, 84 meter hoog en een omtrek van 11 meter.
Daarvoor waren we een trail gaan volgen naar Moro Rock een kale rots die tussen deze wouden uitsteekt, met een schitterend uitzicht, waarvoor je wel eerst meer dan 300 honderd trappen moest beklimmen die uitgehouwen waren in de rots.
Terwijl we tussen en onder de bomen door kruipen zie ik ineens een zwarte beer een stukje verderop rondstruinen, we hebben hem een stukje proberen te volgen maar op een gegeven moment raakte hij uit het zicht helaas. Wel kwamen we daardoor op een plek van waar je de Moro rock erg mooi in beeld kon brengen en km's ver de vallei in kon kijken.

Voor foto's hebben we een vaste pc nodig, tot die tijd probeer ik (of vincent) ze up te loaden naar Facebook

Fastfood count
+ 1 denny's ( want ze hebben wifi :p)

23-9

Vandaag zijn we naar yosemite national park geweest. Hoge klippen, omlaag duikelende watervallen, gigantische bomen, woeste canyons, bergen en valleien. Unieke schoonheid (Capitool reisgids maar helemaal waar!) vanochtend heerlijk gechilled in het zwembad (foto, met stoel in zwembed) en de picknick lunch voor in de middag bereidt. We zitten op onze KOA camping vaak dicht bij de parken maar moeten in het park nog 1/2 tot 1 uur rijden, omdat de parken zo groot zijn.
1e stop was tunnel vieuw, je rijdt door een berg heen en als je eruit rijdt overzie je de hele valley met merced-rivier, de watervallen waar water van 740 meter hoogte naar beneden valt, half dome ( 2695 m hoge granieten uitstekend rots) en el capitan ( grootste vrijstaande rots ter wereld, moest deze ex-captain ook mee op de foto).
Daarna afgeslagen naar de bridalveil fall, waar je via een klim tussen rotsen naartoe kon lopen en zo bleek boven ook kon zwemmen. Vroeg me af waarom niemand hier zwom maar dat werd duidelijk toen ik erin sprong, ijskoud water. Echt gaaf om te zwemmen terwijl naast je water van 200 meter naar beneden stort.
Geluncht aan een helder blauw meertje met groene weides aan de ene kant, kale grijze rotsen, grote bomen achter ons en een heerlijk zonnetje boven ons. Ondanks dat een campspot hier maar 10 dollar kost toch besloten vanavond door te rijden omdat we al een paar daagjes in de bossen zitten en graag willen relaxen bij Lake tahoe voor een paar daagjes.

• 25 September 2011 - 09:50

Koen:

wow man echt elke dag is mooier en vetter dan de vorige. ben echt benieuwd naar de kliekjes die jullie gemaakt hebben.