Grand Canyon en auto break down - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Tim America - WaarBenJij.nu Grand Canyon en auto break down - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Tim America - WaarBenJij.nu

Grand Canyon en auto break down

Door: timamerica

Blijf op de hoogte en volg Tim

22 September 2011 | Verenigde Staten, Grand Canyon

20-9
Helaas weer voor 6 en wakker, afgesproken dat ik dan kon gaan rijden zodra ik goed wakker was want we moesten nog een aardig stuk overbruggen naar de grand canyon. Je rijd er heen alsof je door 'gewoon' bos rijd en dan ineens loop je naar de rand en zie je het. groter, mooier dan je had verwacht, werkelijk adembenemend!!  Op een aantal klifjes geklommen voor wat stoere foto's en wat eekhoorns proberen te vangen (zie foto) en toen de trail langs de rand van de klif gevolgd. Heerlijk rustig met rechts eindeloze dieptes en links zo plat als een duppie met eekhoorns die je op cm's kan benaderen (zie foto) of een mule- deer op 3 meter.
Omdat we al rond 8 uur in de grand  Canyon waren konden we om 11 uur al weer weg, dat was nodig omdat we vandaag ons langste stuk in de auto rijden; 800 km, naar lake Issabella waar we rond 10en aan hopen te komen. Vol goede moed na een heerlijke lunch  bij een oude bekende fastfood keten;  rijden we door.
Fastfoodcount: 5
+ denny's
21-9
Goede moed helaas niet lang volgehouden, ons busje begaf het rond een uur of 5. Na een uur wachten opgehaald door een kale, getatoeëerde, bullring dragende sleeper met een geitensik. Deze sociaal gestoorde man ( heeft misschien 3 woorden gezegd) bracht ons naar wat later bleek een stadje genaamd havasu lake city Met de mededeling dat we hier morgenvroeg eventueel geholpen zouden kunnen worden, en bedankt! Beetje rondgelopen en terug bij de auto bleek buurman en automonteurbedrijf get it in Gear, shift happens, wel nog open. Iets argwanend werd open gedaan en mochten we bellen met het verhuurbedrijf. Aardige buurman hoorde het telefoongesprek aan en besloot ons te helpen ondanks dat hij eigenlijk al een half uur eerder thuis wilde zijn. .... Paar uur later met behulp van een buurman bleek dat de dynamo van onze accu kapot was en dat we die avond nog doorkonden rijden. Was een duur grapje voor de verzekering 600 dollar:p
Lake havasu is het meer waar de film: piranha is opgenomen, natuurlijk wilden we daar even gaan zwemmen, helaas was alles dicht dus doorgereden naar een nieuwe bestemming natural park sequoia. Hier gaan we alles opladen, lekker douchen/zwemmen en wordt dus ons kamp van waar we uit zullen gaan hiken.
Heerlijk geluierd vandaag, wat gezwommen en een nieuwe chip gehaald voor Amerikaans tel-nummer: 001-5593020645 Net heerlijk gekookt onder het genot van een nieuw ijskoud biertje: blue moon, belgian brew.

Nu eer klopte eerst niet, nu wel!

• 22 September 2011 - 08:12

WJ:

Klinkt goed Tim! Geniet van de mooie reis en het lekkere weer daar.

• 22 September 2011 - 09:01

Hard-one:

Tjemig jongens, jullie maken wel alles mee! Nog niet aangehouden door de politie voor te hard rijden ;)? Klinkt allemaal heel goed dar. Have fun!

• 23 September 2011 - 11:03

Marloes:

Fantastisch, Tim. Wij hebben die reis precies andersom gedaan zo´n ahum 20 jaar geleden!!!
    Geniet, leuk om al je verhalen te lezen.
    dikke kus.

• 23 September 2011 - 13:22

Koen:

supervet dat je bij de grand canyon bent geweest, lijkt me idd ook adembenemend. leuke foto's wel weinig...? chill dat alles wel goed gewoon is geregeld met de verzekeringen. veel plezier op jullie hikingtrip!!
    cheers