San Fransisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Tim America - WaarBenJij.nu San Fransisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Tim America - WaarBenJij.nu

San Fransisco

Door: timamerica

Blijf op de hoogte en volg Tim

29 September 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

27-9
Doorgereden naar san Francisco, KOA camping site. Mooie camping met lekker groot zwembad waar we beetje zijn bijgebruind en opgeschoten met onze boeken. Sjoerd en Vincent zijn ook nog even losgegaan op het springkussen nadat alle kleuters ruimte hadden gemaakt voor deze 2 mega kleuters ;p middag-programma bestond uit wat balletjes wegslaan van de driving range en een eerste golfles voor Vincent van pro: timothy Timmermans. Vincent had even niet door wat de bedoeling was van het spelletje en gooide zijn club zo ver mogelijk weg. Maar na een aantal pogingen zag het er heel natural uit!
28-9
Op naar san Francisco en de golden gate brug. We zijn vandaag lekker lui in de auto gebleven, hebben namelijk de 49 mile scenic drive gereden. Bracht ons langs de golden gate bridge, stranden aan de pacific ocean met krachtige golven, mooie parken (golden gate park) waar inwoners uit de stad komen hardlopen, leuke wijken met veel boekwinkeltjes, modezaakjes en restaurantjes waar vers eten wordt klaargemaakt, oja en een McDonald's waar wij even naar binnen zijn gegaan:p de rondtour bracht ons verder langs enkele uitkijkpunten (sutro tower en twin peaks*) waar je mooi uitzicht had op de berg en Vincent prachtige foto's kon maken met zijn nieuwe camera-statief.  ferry building waar vroeger elk jaar 50 mlj mensen doorkwamen voordat de bay bridge, die SF verbind met het enkele steden en railroads op het vaste land, werd gebouwd.  China- en Japan-town waar we nog door heen zullen lopen. De grace cathedral, geïnspireerd op de notre dame.  En tot slot nog een stukje achter een kabel-tram gereden waar we het gevoel hadden dat onze sun flower de steile hellingen maar net omhoog kwam.
We sloten de avond af in fisherman's warf waar we de zon zagen ondergaan in het water onder de GG-brug en een burgertje aten bij de in & out ( menukaart hadden ze sinds mijn laatste bezoek flink uitgebreid door naast de hamburger en cheeseburger nu ook een dubbele hamburger te verkopen, keep it simple) de coldstone konden we vervolgens ook niet links laten liggen en ijsjes met brownie 's en caramel werden lekker opgesmikkeld.
Ter info
* twin peaks: de 2 heuvels heetten in het Spaans el pecho de la chola' de borsten van het indianenmeisje. Op 274 meter boven de stad heb je een mooi uitzicht en zie je goed hoe de stad is ingedeeld.
Fastfoodcount: 11
In and Out- burger ( kleine menukaart, snelle service)

29-9

Dagje in petaluma gebleven, baantjes getrokken in het zwembad terwijl Sjoerd Vincent inmaakte met een spelletje wat leek op hockey en waterpolo, met plastic foam buizen als sticks.

30-3

2e dagtrip naar SF, we hadden de auto naast de golden gate brug gezet en zijn vandaar gaan lopen. We kwamen door Crissy field, Wat aan de bay ligt en dus een mooi uitzicht gaf. Toch maar de bus gepakt naar China town waar we een beetje rond hebben gekeken en Sjoerd en ik een vers broodje bapao kochten bij een van de Chinese eetzaakjes,  hopelijk zit hier geen hond of kattenvlees in, het smaakte iig goed. Hierna zijn we doorgelopen naar het Financial district waar het Sjoerd opviel dat er zoveel banken waren, erg scherp vonden we. Hier werd ook tentoongesteld hoe post vroeger in het 'wilde westen' door Wells, Fargo en Co werd gebracht, postkoetsen dus.
Omdat we zin kregen in Indisch besloten we richting onze auto te gaan maar eerst nog Fisherman's warf rond te kijken.  Erg gezellig en druk, vooral pier 39 was leuk omdat deze helemaal volstond met kraampjes en er een groep zeeleeuwen lag te zonnen aan het einde vd pier.
Heerlijke curry 's gegeten en weggespoeld met een typisch Amerikaans biertje; budweiser. We kwamen in de bus terug een Nederlands meisje tegen die ons meteen herkende als zijnde Nederlander en die onderweg was naar een markt met allerlei eetkraampjes, we zijn er ook nog even langsgegaan en dat was errug gezellig. Na een kleine busvertraging konden we toch weer naar onze camping.

1-10

The Bay Area stond vandaag op het programma. Allereerst naar Berkeley gereden waar een van de oudste, grootste en bekendste (alternatieve bewegingen die er zijn ontstaan en 10 nobelprijswinnaars) en beste universiteiten van amerika staat; university of Californië Berkeley. Hier hebben we een wandeling gemaakt over de campus en door een wijk die wordt geleefd door alleen maar studenten en bekend werd door de studentenprotesten in de jaren 60; Telegraph avenue. Ineens hoorde ik het mooie geluid van tennisrackets die tennisballen met vaart wegsloegen, was op dat moment een groot womens invitational studenten toernooi bezig. Even blijven kijken en bracht mooie herinneringen in me naar boven:)
Oakland, de andere grote stad aan de andere kant vd baai had wat minder te brengen naar mijn mening, we bezochten alleen even een Mormon temple (enige In Californië) en Lake Meritt een groot meer waar de inwoners van Oakland naar toe trekken om te ontspannen.
Verder vandaag de firm van John Grisham uitgelezen, spannund:) lekker vakantiegevoel, en zo naar denny's waar ik toch even de orio blender blaster ga proberen om aanraden van Sjoerd.

2-10

Laatste dag in de san Francisco Area en vandaag het eiland/de gevangenis Alcatraz bezocht. Eerst even bij Johnny rockets een goede bodem gelegd en daarna op de Ferry naar het eiland. We kwamen aan en meteen dacht ik shit hier wil je niet zitten. De Gevangenis was bedoeld voor inmates die zich in andere gevangenissen niet aan de regels hadden gehouden. If you don't obey THE law you go to prison, if you don't obey prison rules you go to Alcatraz. Je had er 4 rechten; je had recht op eten, gezondheidszorg, kleding, en onderdak (2m lang, 1.5 m breed en minder dan 2 m hoge cellen, zie foto's ) De andere privileges moesten verdiend worden dmv goed gedrag (buiten de cel-tijd, boeken lezen, bezoek). Er is overigens maar 1 'waarschijnlijk' geslaagde ontsnapping bekend. 3 inmates groeven mbv hun lepels een gat naar de ventilatieschacht en klommen naar het dak vanwaar ze over de omheining sprongen en het ijskoude water van de SF bay indoken. Bekendste gevangene was maffi-baas Al Capone. Door hoge onderhoudskosten en gebrek aan riolering op het eiland  werd alcatraz na 1963 niet meer gebruikt als gevangenis. Een erg indrukwekkende middag! Een cupmaatje groter (love it) bleek eigenlijk een beter formaat voor mijn strawberry- cheesecake ijsje bij de coldstone. Via San José gaan we morgen verder naar LA

• 29 September 2011 - 19:16

Marloes:

hoe gaat het met de puisten? of heb jij daar nooit last van na al dat fastfood!!
    Leuk verslag , Tim, je schrijft prettig.

• 02 Oktober 2011 - 09:31

Luca:

Hey C. Amerika

Ziet er allemaal weer goed uit, erg lekker ook met al die snacktenten, misschien moet jullie idd maar eens de BMI gaan bijhouden :P.

Je schrijft inderdaad super relaxed en jullie doen echt veel op een dag, blijf zo door gaan. Je krijgt eerder spijt van te weinig te hebben kunnen bekijken dan te veel zullen we maar zeggen.

Verder hoop ik dat je teen weer goed is, zo niet beterschap en ik kijk uit naar je nieuwe reisverslag.

• 03 Oktober 2011 - 08:33

Koen:

he tim, leuke verhalen schrijf je man. echt mooi om te lezen. ik heb je kaartje ontvangen. heel leuk thnx.
    Have fun