Roadtrip Los Angeles - Reisverslag uit San Jose, Verenigde Staten van Tim America - WaarBenJij.nu Roadtrip Los Angeles - Reisverslag uit San Jose, Verenigde Staten van Tim America - WaarBenJij.nu

Roadtrip Los Angeles

Door: timamerica

Blijf op de hoogte en volg Tim

05 Oktober 2011 | Verenigde Staten, San Jose

3-10 roadtrip LA, San José en big sur

Vanochtend wakker geworden in San José waar we naar winchester mystery house wilden maar recensies zeiden dat je weinig kreeg voor je geld dus zijn we naar museum of innovation gegaan instead, leuke en grappige feitjes over de techniek maar gericht op de iets jongere jeugd;) interessant vond ik het stukje over chip's voor in computers omdat het gebied onder de baai van SF waartoe  san José behoord deel uitmaakt van silicon valley, voornamelijk gericht op de productie van processoren.
Daarna een korte stop in cupertino, het hoofdkwartier van Apple waar Vincent even helemaal uit zijn dak ging.
Nu rijden we over highway 101 in een natuurgebied wat de Big Sur wordt genoemd. Aan je linkerhand stijle bergen, soms schaars begroeid dan weer dicht bebost. Aan de andere kant hoge kliffen en inhammen waar de zee tientallen meters lager met geweld tegenaanslaat. Pacific ocean zover als je kunt kijken en  160 km kronkelige weg voor je, SUPER! hopelijk redden we het met benzine want geen tankstations in de buurt.
Gered:) we slapen vanacht op de parkeerplaats voor een kerkje in San Simeon, halloweensfeer hangt hier al brrr.

4-10
Ontbijtje aan de kust bij San Simeon, het scheidingspunt van north- en south- central Californië. Golven zijn een stuk hoger dan in de Noordzee maar nog weinig ruimte voor surfers tussen alle rotsen. Walvissen en dolfijnen worden weleens gezien maar helaas niet door ons. Dan op naar onze sightseeing vd dag; Hearst Castle. Dit is een kasteel gebouwd op de bijna onbewoonde ruige heuvels langs de kust. Het is gebouwd na voorbeeld van veel Griekse,Spaanse, Engelse en andere Europese historische gebouwen, een mengelmoes van het mooiste op het gebied van architectuur en kunst is hier verzameld. De opdrachtgever was mediatycoon en multimiljonair W.R. Hearst (John de Mol van vroeger) Heden ten dage zou het nog steeds een van de mooiste wooncomplexen zijn aan de californische kust maar omdat het in de 20/30er jaren van de 20e eeuw is gebouwd vind ik het extra bewonderendswaardig.
Onze weg vervolgde iets meer landinwaarts zodat we wat vaart konden maken en bij santa Monica pakten we weer de 101, kusthighway, vanaf hier komen er meer strandjes en wordt de zee toegangkelijker voor strandgasten. We rijden nu tussen de wijngaarden door en slapen vanacht waarschijnlijk voor het laatst in onze campervan.

5-10

Vandaag om 7 al wakker door de regen:o voor het eerst eigenlijk sinds we in de USA toeren. Schoenen, stoeltjes en lucifers helemaal doorweekt maar gelukkig zitten we niet in een tentje herinnert vincent ons aan zijn Noorwegen vakantie. Halverwege onze trip naar LA komen we erachter dat we nog een extra dag de auto hebben en dus eventueel door kunnen rijden naar san diego maar omdat het hard regent en toch 500 km heen en weer is besluiten we inLA te blijven. We blijven deze week bij vrienden van Sjoerd logeren, Ruth en Ed allebei medisch jurist, maar zijn er 2 dagen eerder dan afgesproken. We wilden eigenlijk op de camping gaan staan maar na telefonisch contact vragen ze of we niet al vanavond willen komen logeren, en dat hebben we maar gedaan. Ze wonen in pasadena een van de mooiere wijken van LA. Erg leuk schattig huisje (zie pictures die deze week op inet verschijnen). We worden heel hartelijk ontvangen en meteen beginnen Ed en Ruth Plannen te maken wat we allemaal kunnen en moeten doen, erg vriendelijk en lieve mensen!
Uitgeteld vallen we om 11 uur op onze bedden (heerlijk weer een echt bed!) in slaap.

Ps: geen fastfood vandaag, wel gelunched bij panera bread. En dat zal niet de laatste keer zijn, heerlijke soep die wordt opgediend in een broodje:) het brood krijg je erbij om lekker te soppen, een leuk concept en nieuw voor mij.

• 05 Oktober 2011 - 19:01

Guido Klep:

Captain America! (en Sjoerd en Vincent;))

Zelf erg druk de laatste tijd, maar heb zojuist je reisverslagen tot zo ver in 1 ruk doorgelezen! Echt ontzettend vet waar jullie mee bezig zijn, maar let op de fastfood he;)

Hou ons hier in NL op de hoogte en maak er een mooie verdere reis van!

De groeten van Kleppie (die wel zou willen ruilen ja, gvd man!)

Laturrr!

• 05 Oktober 2011 - 21:31

Marloes:

Tim, dit schijnt een schitterend stuk America te zijn, die route die jullie rijden; voor Han een droom met al die wijnboeren. Is dat niet Nappa Valley, waar de beste wijnen vandaan komen? Jammer dat je jr rugzak niet kan vullen !!

• 06 Oktober 2011 - 12:23

Guido Klep:

Btw, Ik kreeg gisteren je kaartje,
    Appreciate man!

• 07 Oktober 2011 - 07:24

Nelly:

Hallo Tim, fijn Om dit reisverslag te lezen. Ben ik weer even op de hoogte waar jullie uithangen.... Van Vincent weet ik alleen dat hij soep heeft gegeten ;) veel plezier nog!

• 08 Oktober 2011 - 15:09

Koen:

Klinkt weer echt supervet. zeker dat kasteel lijkt me echt mooi. chill dat jullie bij die vrienden kunnen tukken.