Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Tim America - WaarBenJij.nu Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Tim America - WaarBenJij.nu

Los Angeles

Door: timamerica

Blijf op de hoogte en volg Tim

07 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Los Angeles

6-10

Heerlijk uitgeslapen en genoten van de razendsnelle wifi en een lekker ontbijtje. daarna even naar de Mall voor wat kleding en goedkope hardware bij de best-buy.

Fastfoodcount 1
Johnny rockets, met Vincent kom je altijd bij een burgerplace terecht, lekker!

7-10

Vanochtend vroeg op omdat de camper terug moest en we daarna met een nieuwe rental, iets kleins uit Japan, naar capitol records (een van de bekendste recording studio's ter wereld) gingen voor een rondleiding. Ruth had ons overgeleverd aan Nico Bollos, een van de music producer en sound engineers van het bedrijf en een oude jeugdvriend. Bij binnenkomst moesten we wachten in een halletje en kregen naam kaartjes waarop na een tijdje expired zichtbaar kwam te staan, zodat je de volgende dag niet weer probeerde binnen te komen. Sjoerd werd overigens sjort timmerman op zijn name tag en ik moest weer 5 min uitleggen dat america toch echt mijn naam was. Nico zelf was een ontzettend aardige en bescheiden man die ons de studio's liet zien omdat de tour waar we eigenlijk mee zouden lopen in het Japans werd gegeven. Enkele namen die in de studio zijn opgenomen; Snoop Dogg, Katey Perry, Coldplay, en zelfs de Beatles zijn bij capitol records opgenomen.
Hierna zijn we over Hollywood gelopen, de straat waar alle sterren hun eigen ster krijgen en hebben even gelunched bij the Chinese theater.
Nu nemen de Phelps ons mee voor een burgertje bij de In & Out en een filmpje in hun home bioscoop (55inch tv).

Fastfoodcount 13
Quizno's: hetzelfde als subways, verse broodjes belegd met vanalles, tonijn voor mij.
In and Out

8-10

Vanochtend namen de phelps ons mee naar hun nieuwe kanroorruimte in old pasadena, een van de oudere en mooiere suburbs van LA. Vervolgens doorgereden naar de costco, groothandel zoals macro maar dan in het kwadraat. Ze hebben ook mooie elektronica, zelf een beetje aan het kijken voor een onderwatercamera omdat Sjoerd en ik a.s. Donderdag al doorvliegen richting Fiji en we daar zeker gaan snorkelen. Net als bij de Ikea in nl kun je bij de cosco heel goedkoop eten, een hot dog en een drankje voor 1 dollar 50. Hierna trakteerde Ed ons op ice cream on a stick, Bol met versgemaakt ijs op een stok, in warme chocoladesaus en tot slot in een bak met nootjes, lijkt een beetje op onze magum maar dan daar gemaakt.
 Daarna moment waar ik, maar sjoerd en Vincent volgens mij Niet minder, naar uit hadden gekeken; Aanschaf iPad 2 :p:p gelukkig kon sjoerd mij financieel ondersteunen want ik had het creditcard limiet al overschreden deze maand, oeps.
Hierna moesten we eigenlijk al door richting de rose bowl, het UCLA football stadion dat plaats bied aan 100.000 mensen. We hadden kaartjes voor de wedstrijd UCLA (university of californie los angeles) - WSU ( washington state university),dat zou zo'n 20 uur rijden zijn voor de bezoekers. Erg leuk om deze sfeer weer eens mee te maken, het tailgaten (feestje voor de wedstrijd) waar jong en oud samen eten, een biertje drinkt of een footballetje over gooit. Daarna het megagrootte stadion in waar de cheerleaders en een of andere malloot het publiek al in de sfeer probeerden te krijgen. Deze heeft hele wedstrijd aan een stuk door dingen geroepen als; U... C...LLLLLL.A, UCLA, FIGHT FIGHT FIGHT FIGH.  Na het volkslied kon de wedstrijd beginnen, beide teams waren niet bijzonder sterk maar daardoor wel aan elkaar gewaagd waarbij het thuisteam kantjeboord won en we allemaal tevreden naar huis konden gaan. Toch weer even het sportgekke amerika gezien.

9-10

Vanochtend lekker uitgeslapen tot half 9, mijn record tot nu toe. De phelps gingen naar de kerk dus hadden wij een ochtendje ff niksen en met de ipad spelen. We wilden vandaag even naar het strand omdat het zo'n lekker weer was. Ruth kwam meteen met het idee om dan Ed's cabrio te gebruiken zodat we het echte californie gevoel zouden krijgen:D (op de foto) voordat we wegreden wilden ze nog even klein lunchen; wafels werden gebakken, net als eitjes en spek, de bbq ging aan om worstjes klaar te maken etc kortom we worden goed gevoed.
santa monica beach is bekend van de baywatch tv serie, het is er meestal druk en altijd wat te doen. Veel mensen die rennen, fietsen of in de ringen rondzwaaiden.  We zijn over het strand teruggelopen en genoten van de zon en de 'ijskoude' zee.
Vanavond hebben we steak dinner thuis bij de phelps, ben benieuwd..
 Vooraf even grace zeggen, : that these fine young man may have a wonderful travel and come home safely. Dan voel je je wel welkom...
Wat een mega stukken vlees zeg, echt heerlijk! 60 dollar steak, en dat proefden we. Helaas voelde ruth zich niet zo lekker en was ze al naar bed gegaan. Als toetje kregen we zelfgebakken cake met frosting, dat wil zeggen een dikke laag chocola eroverheen smeren:D de avond afgesloten in de thuis bioscoop met een HD filmpje.

10-10

Vandaag op bezoek geweest bij peter lucassen, een tennisvriend uit nederland die hier studeert bij USC (university of southern californie), die een varsity hebben met stadgenoot UCLA. We kwamen aan rond 2 uur en het team was nog aan het trainen. Ze zijn de afgelopen drie jaar nationaal kampioen geworden, een uitermate knappe prestatie! We waren dan ook onder de indruk van het spel, terwijl later bleek dat de top3 zelfs nog afwezig was. USC is een particuliere school en een jaartje studeren kost er rond de 60.000 dollar, dan valt het in nederland nog wel mee dacht ik. Vervolgens rondgelopen op een erg mooie campus, we zijn overal even naar binnen geweest, volle bibliotheken want alleen de slimste mannen en vrouwen kunnen hier studeren.. Als ik de tennisaccomodatie vergelijk met NMSU  dan lijkt het alsof we in las cruces hele slechte voorzieningen hadden terwijl dat ook wel meeviel.  Iedere speler hier heeft zijn  eigen lokker, tapijt op de vloeren, koelkasten met eten en drinken, echt top allemaal.
Vervolgens nog even naar LA live gegaan wat in downtown ligt naast het marriot en een lekker biertje gedronken in het zonnetje. Op de heen en terugweg kwamen we langs de fraternity- en sorority- huizen waar elke avond goed gefeest wordt. Opvallend was dat de meiden hun huizen ietsie beter onderhielden dan de mannen, of het kwam door alle feestjes bij de mannen.
Tot slot hebben we ruth en ed vanavond  meegenomen naar hun favoriete mexicaanse restaurant als bedankje voor hun gastvrijheid. Hier bestelden sjoerd en vincent een tortilla grande, en groot wassie. Het leek meer op een kussen eigenlijk.. Sjoerd beet zich er in vast en wist een heel eind te komen, vincent maakte dankbaar gebruik van een doggybag:).

11-10

Vanochtend even over rodeo drive gelopen, de duurste winkelstraat in LA, louis vuitton, versace, prada etc. Veel celebrities die hier komen shoppen. Vincent dacht zelfs dat hij Colin Firth had gespot. Daarna met de auto door beverly hills en bel air gereden, de ene villa nog groter dan de andere, met tennisbanen en zwembaden achter in de tuin, porsches en bentley's op de driveway, over de top. We reden nog even omhoog de bergen in waar de echte kastelen staan maar meteen werden de omheiningen hoger en de privacy verbeterd waardoor we niet zoveel meer konden zien..
Op de terugweg kochten sjoerd en vincent nog even een 100 pak magic kaarten die hier goedkoper zijn, bij thuiskomst leken het net 2 jongetjes op sinterklaasavond:)
We hadden ruth gevraagd of ze ons nog 1 keer mee wilde nemen naar de cosco omdat ik daar een onderwater camera had gezien, handig voor bij het snorkelen, en heel goedkoop:) daarna met Tara, een meisje wat al een tijdje bij de phelps logeert via de kerk, en vriendin wezen uiteten bij de cheesecakefactory. Maaltijden waren weer zo groot dat we uiteindelijk geen cheesecake meer hebben genomen:s

12-10

Laatste dag voor vincent in amerika en overdag hebben we de walmart, TGmax, gamestop, en het postkantoor aangedaan om de laatste dingetjes te regelen. Daarna snel naar huis want Ruth had weer iets superleuks voor ons gereserveerd, entree bij the magic castle.the magic castle is the world most famous club for magiciens and magic enthusiasts and home to the academy of magical arts. Check even hun website voor een indruk: http://magiccastle.com/.
Normaal komen er alleen leden of zoals ons als je wordt uitgenodigd via een lid (een magicien). Suited up, stropdas verplicht ( in de pakken van Ed--> maatje te groot, en schoenen --> maatje te klein) gingen we op weg. Het ligt midden in
Holleywood en is een eeuwenoud kasteel, de auto wordt door een butler voor je geparkeerd en na inchecken moet je door een boekenkast naar binnen die alleen opent als je sesam open u zegt.  De avond begon met een heel erg luxe diner waar er al een paar rare gasten (sikjes, hoeden op, cape aan etc) langskwamen. De eerste show was in de grote zaal waar we behoedzaam achterin gingen zitten. Erg grappige en knappe acts maar nog niks in vergelijking met onze laatse show van de avond in een van de kleinere zaaltjes onderin het kasteel: parlour of prestidigitation. We kregen een show te zien van chris capehart, een donkere man in chinese klederdij, die zichzelf een mastermagicien noemt en dat vonden wij ook, daarbij hebben we de hele show gelachen om zijn grappen en had hij een heel hoog tempo in zijn trucs en grappen. Die ga ik niet herhalen maar zou zijn naam zeker even youtuben, dat hebben wij ook gedaan en vonden nog een paar andere sterke shows.

• 08 Oktober 2011 - 08:16

Jose Dufornee:

Wat ben jij een gave reis aan het maken. Jammer dat je Kaapstad niet aan doet, daar zit Daphne voor 7 maanden. Veel plezier.

• 09 Oktober 2011 - 12:17

Sander America:

Dag Tim,

Leuk verhaal! Vorige intro afgebroken toen ik ging zoeken naar nog meer txt. Tekstueel, moet ik zeggen, maar je een andere indruk dan in persona - meer relaxed, staat je goed. Benieuwd waar de reis verder naar toe gaat.

Groetjes, vertrekken morgen zelf naar Insulinde (test).

• 15 Oktober 2011 - 14:49

Dian:

Heerlijk om je verslagen te lezen en herlezen, heb de magician inderdaad gegoogled .....wat bijzonder
    xx